Multidisciplinaire projectteams Informatiehuishouding

Een multidisciplinaire projectteams Informatiehuishouding (IHH) helpt je om de informatiehuishouding van jouw organisatie op orde te brengen én te houden. Onze medewerkers zijn onderdeel van het rijksbrede kennisnetwerk van departementen, uitvoeringsorganisaties, CIO Rijk, RDDI en het Nationaal Archief. De teams zijn een initiatief van Doc-Direkt en I-Interim Rijk.

Wat kunnen we voor je doen?

Je kunt ons inschakelen op vijf zogenoemde werkgebieden.

  1. Advies en implementatie
    IHH-teams helpen jouw departement om de informatiehuishouding op orde te brengen. Wij kennen de rijksbrede kaders en passen deze toe. Wij geven advies én helpen met de implementatie. Zo komt de informatiehuishouding snel op orde!
  2. Kennisoverdracht
    Wij leiden jouw medewerkers op en nemen ze mee in de veranderingen. Kennisoverdracht staat hierin centraal. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een op jouw organisatie toegespitste workshop. Eventueel kunnen onze adviseurs tijdens de implementatie ook meedraaien binnen jouw organisatie.
  3. Governance
    Onze adviseurs helpen je om grip te krijgen op het behalen en aanscherpen van jouw strategische doelstellingen met de informatiehuishouding. Ook helpen we bij het inregelen.
  4. N-meting/uitvoeringstoets
    Wij kunnen een N-meting of uitvoeringstoets opstellen en (deels) uitvoeren. Bijvoorbeeld de interviews afnemen of analyses uitwerken. Met een N-meting weet je waar jouw organisatie staat ten aanzien van IHH. Op basis hiervan kun je doelstellingen en planningen formuleren.
  5. Actieplan IHH
    Wij helpen met het opstellen en implementeren van een plan met mijlpalen. Waar nodig worden organisatieadviseurs, informatiebeveiligingsadviseurs, architecten en ondersteuners snel bijgeschakeld.

Hoe wij werken

  • Per opdracht stellen we een IHH-team samen. Een mix van IHH-adviseurs, projectmanagers, organisatieadviseurs en collega’s van jouw eigen staf.
  • Wij zijn een netwerk dat leert en verbindt. We brengen je met andere informatiehuishoudingdeskundigen in contact. Hierdoor verbreedt je jouw netwerk en heb je toegang tot de meest actuele informatie.
  • Tijdens het traject zijn er verschillende evaluatiemomenten. De uitkomsten gebruiken we voor verbetering van het traject, en voor de ontwikkeling van onze kennisbank en team.

Meer weten en/of offerte aanvragen?

Neem contact met ons op, of met jouw business manager bij I-Interim Rijk.